Комментарии на фотографии пользователя MakoVonMako

Отобразить все комментарии

Ссылка
Alexander.Masov · Черкизово · 19.12.2024 20:55 MSK
Фото: 167
Машка с вытаращенными ошалелыми косыми глазищами ))
+8
+9 / –1
Ссылка
MakoVonMako · ČDC · 19.12.2024 18:26 MSK
Фото: 85
Да, это прототип T669, сегодня это музейная машина.
+2
+2 / –0
Ссылка
Павел В. Кашин · Дорохово · 18.12.2024 07:41 MSK
Фото: 599
Реально первый локомотив в серии Т669/ЧМЭ3?
+3
+3 / –0
Ссылка
Cargonaut · Чехия, прочие компании · 17.12.2024 14:26 MSK
Фото: 400
+1
+1 / –0
Ссылка
Cargonaut · Чехия, прочие компании · 17.12.2024 13:07 MSK
Фото: 400
Да, было такое. Вот ссылка на страницу в Facebook: https://www.facebook.com/groups/tristaos...e=cs_CZ
+1
+1 / –0
Ссылка
ФД20-2109 · SBB Swiss Federal Railways (SBB-CFF-FFS) · 17.12.2024 13:04 MSK
Фото: 65
В профиле привязан венгерский паровоз типа 2-4-0 вместо чехословацкого.
+1
+1 / –0
Ссылка
v_gildenberg · 17.12.2024 10:28 MSK
Нет фотографий
А что его действительно со свалки спасли? Судя по описанию...
+1
+1 / –0
Ссылка
Vivan755 · Мск · 17.12.2024 07:55 MSK
Фото: 398
Только в Абхазии живут дармоеды, что один ВЛ8 починить не могут, а словаки – одни из лучших технарей Европы. Никакого сравнения.
+2
+4 / –2
Ссылка
Белкин Андрей · Мск · 17.12.2024 07:36 MSK
Фото: 608
Красиво!!!!!!!
+1
+1 / –0
Ссылка
Андрей Никольский · 17.12.2024 00:35 MSK
Нет фотографий
Отлично!
+12
+12 / –0
Ссылка
MakoVonMako · ČDC · 16.12.2024 19:54 MSK
Фото: 85
For the few that still remain, from the freight station Žilina-Teplička (the transition from DC to AC will happen somewhere between this substation of Žilina, and Žilina proper) eastwards.
If I had to guess they will be, or already are, transferred from the Žilina depot to Čierna nad Tisou depot. They only have a single regular freight train left, that being the short border service from Čierna nad Tisou to Chop, Ukraine. I believe they have some sort of a Škoda subsidiary factory there which requires parts made in Mladá Boleslav, which is what the 183 tows there.
Other than that they infrequently show up on random freight trains from Čierna nad Tisou, when there isnt a class 131 locomotive available I assume. That being said there is really just a few left. Other than this one, numbers 001, 004, 011 and 043 are all thats left. Of course those are the ones owned by ZSSKC, you have potentially still dozens left, if you count the many 181/182/183 machines owned by mainly Polish, but also some Czech and Slovak companies.
Much more endangered than these are the 181/182 locos owned by the our ČD Cargo, which will either be sold or probably scrapped, because of the ETCS issue.
+3
+3 / –0
Ссылка
Denis Solovev · Калининград-Пассажирский · 16.12.2024 18:38 MSK
Фото: 884 · Модератор комментариев / Общий редактор
Oh, that's a shame. And what will be the habitat of the 183 then?
+1
+1 / –0
Ссылка
Kotolet · Нижний Новгород-Московский · 16.12.2024 18:35 MSK
Фото: 17
Тот случай, когда паровоз моложе электровоза
+11
+11 / –0
Ссылка
MakoVonMako · ČDC · 16.12.2024 18:35 MSK
Фото: 85
It was a relatively rare machine to catch, it was borrowed by a private carrier from ZSSKC. Sadly because of the new ETCS signalling system and also due to Žilina station being switched from 3 kV DC to 25 kV AC, Slovak DC machines such as the 183 class will not be able to visit CZ from the 1st of January 2025 anymore.
+2
+2 / –0
Ссылка
Alex2force · 16.12.2024 18:22 MSK
Нет фотографий
Списан в 1968? Каво?
+1
+1 / –0
Ссылка
Denis Solovev · Калининград-Пассажирский · 16.12.2024 18:01 MSK
Фото: 884 · Модератор комментариев / Общий редактор
Wow, is this a rare guest in these parts?
+2
+2 / –0
Ссылка
Сергей Фролов · Мск · 16.12.2024 15:02 MSK
Фото: 106
Красота!
+6
+6 / –0
Ссылка
Soldatov_Ilya · Мск · 16.12.2024 14:25 MSK
Фото: 52
Молния по чешски
+7
+7 / –0
Ссылка
xxil · Окт · 15.12.2024 23:11 MSK
Фото: 24
Турня через -нн- не опечатка?
+1
+1 / –0
Ссылка
Vadikano · Рудки · 15.12.2024 09:02 MSK
Фото: 30
Красиво
+5
+5 / –0