Небольшой момент по Карпатскому перевалу. Максимальные весовые нормы на перевал 5500 тонн, ..в Грузии таких тяжеловесных поездов нету, там максимум 4000 тонн и то редкое явление... Потому я думаю что Синара для Грузинов будет самое то...
На фото толкачи на Сурамский перевал? А с "Синарами" Грузия круто "промахнулась" - надо было ей 2ЭС10 в "УрЛоках" заказывать (пока там Сименс "подъедался") или 3ЭС8, если они пойдут в серию. Потому как "Синара" слишком слабой будет для Сурамского перевала с крутыми затяжными подъемами по 38 тыс. Негативный опыт испытаний "Синары" на Бескидском перевале в Карпатах с затяжными подъемами крутизной по 32 тыс. это хорошо доказал - там "Синара" оказалась пригодной лишь для вождения пассажирских поездов.
Autumn is here according to the railways with the start of the RHTT season across the UK. This is where special trains of top and tailed wagons travel around the network blasting high pressure sandite solution on the railhead. The aim of this? To improve adhesion so traction isn't affected as much. Otherwise trains will slide through stations and cause chaos)) Here 37425 crosses Knaresborough Viaduct, over the river Nidd working 3S29 York Thrall Europa to York Thrall Europa. The loco is repainted into Regional Railways colours, a variation of British Rail for, you guessed it, regional train services.
There is always a hope on a single track line that once a train passes in one direction, something will pass going the other way, this came true on this occasion! About 20-30 minutes after https://railgallery.ru/photo/225179/ had passed, smoke could be seen on the horizon and UzTE16M3-032 slowly came into view. The train crew were friendly and seemed very happy to have their photo taken)) Uzbek's have to be some of the most welcoming people I've ever met!
ВЛ10-1720, საქართველოს რკინიგზა